Dialogmarketing und E-Commerce (DEC)

DEC is unique in Europe. You can apply with a superior undergraduate degree in business administration, industrial engineering, business informatics, or media science.

The Ortenau region is famous for its hidden champions, key players and international brands: Herrenknecht, Burda, Printus, hansgrohe, Vivil, Tesa are just a few of the many globally successful companies.

Upon graduation from the DEC program, several cooperative PhD programs are available for continuing your academic career: University of Northumbria at Newcastle, and Freiburg University of Education are potential partners for your doctorate work.

Degree Master of Science (M.Sc.)
Language of instruction German and English
Duration of program 3 semesters
Beginning of study program Summer and winter semester
[] January 15 / July 15
Tuition and fees As of the 2017/18 winter semester, the following state tuition fees apply:
- EUR 1500 per semester for international, non-EU students
- EUR 650 per semester for students pursuing a second (non-consecutive) degree in Germany
For detailed information, click here.
Application requirements abgeschlossenes Bachelor- oder Diplomstudium und gute Englischkenntnisse (Nachweis des Niveau B2 erforderlich)
Internship Not required
Selection procedure Yes
Accreditation Yes
ECTS 90 credits

Content of study program

Der Master-Studiengang "Dialogmarketing und E-Commerce (DEC)" bietet die Möglichkeit einer Spezialisierung für alle Absolventinnen und Absolventen medien- und wirtschaftswissenschaftlicher Bachelorstudiengänge [mehr...]

Career perspectives

Im Anschluss an Ihr Studium stehen Ihnen alternativ auch verschiedene kooperative Promotionsmöglichkeiten zur Auswahl: eine berufsbegleitende Promotion an der Steinbeis-Hochschule Berlin, ein Promotionsstudium an der Northumbria University in Newcastle, Promotion in Kooperation mit der Pädagogischen Hochschule in Freiburg oder der Universität Freiburg, sowie in Einzelkooperationen mit einer anderen Universität Ihrer Wahl.Die Themen "Dialogmarketing und E-Commerce" sind seit mehreren Jahren stark nachgefragt und qualifiziertes Personal am Markt nur sehr aufwändig zu rekrutieren. Somit bieten sich in diesem Berufsfeld in allen Branchen sehr gute Perspektiven in Unternehmen der Region und darüber hinaus. [mehr...]

Course of study

Die Studieninhalte fokussieren auf die Themen "Dialogmarketing und E-Commerce". Insbesondere werden Marketing- und IT-technische Kenntnisse aufgebaut und vertieft.  [mehr...]